Maak een geweldige indruk met je website, trek gratis bezoekers uit Google en verhoog je omzet met meerdere verdienmodellen!!
Online marketing e-bookDownload gratis (pdf)

Page content

Meta tags voor zoekmachine optimalisatie

Het is niet zo praktisch om in WordPress de description metatag (omschrijving) en je meta keywords (steekwoorden) per artikel in te vullen. Daarom maken veel wordpress bloggers gebruik van een seo plugin. Er zijn diverse plug-ins te vinden. Wij gebruiken de Yoast WordPress SEO plugin. Die kun je hier downloaden

Maak een title tag

De title tag is de titel van een pagina of blogbericht in je website en is voor Google de belangrijkste plek voor een zoekwoord om te scoren. Elke pagina heeft een eigen titel. Dit is de blauwe titel die je ziet in Google wanneer de pagina wordt getoond. Je kunt de title tag met een SEO plugin handmatig aanpassen. Zodat je in de zoekresultaten iets anders kan laten zien.

Plaats een meta description tag

Naast de title tag is ook de meta description belangrijk. Dit is de omschrijving van je pagina in de zoekresultaten van Google zoals je hierboven kunt zien. Het is belangrijk dat je keyword hier ook 1 of 2 keer in staat. Ook deze kun je aanpassen in de Yoast SEO plugin.

Uitleg meta description en titletag

Maak H1 en H2 tags

De H1 tag is de eerste kop van een artikel, ook wel kop 1 genoemd. In WordPress is de titel van je pagina of je bericht automatisch een H1. Let er op dat er van Google per pagina (per URL) maar eenmaal een H1 mag voorkomen. Een pagina kan namelijk maar 1 koptitel hebben (denk aan een boek met hoofdstukken, die heeft ook maar 1 hoofdtitel). Nadat je een kop 1 als titel heb gebruikt, kun je de tekst verder indelen met H2 en H3 tussenkoppen (zoals paragrafen en sub-paragrafen). Voor SEO: hoe hoger het nummer achter de kop, des te minder de waarde voor Google. Een kop 1 is krachtiger dan een kop 2 en een kop 2 is weer krachtiger dan een kop 3.

Hi en H2 tags voor zoekmachine optimalisatie

Maak gebruik van Alt tags

Een plaatje is voor Google niet herkenbaar zoals wij het met onze ogen zien (al is dit wel aan het veranderen). Google moet dus vertrouwen op de informatie die je toevoegd aan het plaatje. Dat kun je doen met de titel van de afbeelding en de bestandsnaam en alt tag. De bestandsnaam is de naam die de afbeelding oorspronkelijk heeft, of die jij er aan hebt gegeven, voordat je de afbeelding hebt upgeload naar je website. Denk aan IMG1376.jpg, of Vakantie-Miami-2013 In het tweede geval heb je een beschrijvende titel voor Google. Wanneer iemand in Google vervolgens zou zoeken op ‘vakantie Miami’ is er een kans dat jouw afbeelding wordt vertoond. Titel & alt tags zijn ‘extra (alternatieve) titels’ voor afbeeldingen die je ziet in een los titelveldje wanneer je met je muis boven het plaatje gaat hangen. Hier kun je iets meer tekst gebruiken. De title tag is bijvoorbeeld profielfoto, de alt tag profielfoto voor ondernemers.

    Comment Section

    0 reacties op “Meta tags voor zoekmachine optimalisatie

    Plaats een reactie


    *